Ver weg in Namibië - het wereldbeeld van een kever

12 december 2020 - Hongkong, Hongkong

Een enorme zwarte eenhoornkever landde voor me met een "boem", het was alsof het Apollo 11-ruimtevaartuig op de maan landde. Zes grote voeten verdeeld in meerdere gewrichten zwaaiden haastig voor mijn ogen, probeerden de roestvrijstalen leuningen onder de loggia vast te pakken om het lichaam te stabiliseren, terwijl ze lichte en doorschijnende vleugels zoals rijstpapier gewikkeld in melksnoepjes in een stalen helm staken. In het donkere zwarte schild.

De eerste droom van coleoptera-insecten gebeurde in Namibië, dat zo ver weg is als de horizon?

"Geef me je blogaccount!", Beval de Kever onbetwistbaar.

Ik stak de korte, korte sigarettenpeuk uit die op het punt stond te sterven in de ijzeren emmer vol zand, wenkte hem de zacht verlichte kamer binnen te gaan en ging in een comfortabele stoel zitten om te praten. Om andere gasten niet met afschuw te wekken.

"Dat is prima, maar ik moet online lezers in ieder geval vertellen dat mijn blog vanaf vandaag is gemaakt in samenwerking met een kever, toch?" Ik stak mijn hand uit en raakte een fles zwarte thee aan die nog op de bodem van de koelkast stond en de hitte van de woestijn uitademde: " Wacht tot de thee helemaal bevroren is en drink beter. Als je geen haast hebt, wacht dan samen tot de thee dit doet, oké? "

Hoe dan ook, zolang er iets is dat kan worden geschreven, kan Beetle een account op Sina registreren. Het maakt niet uit of het in het Chinees of Engels is geschreven. Hoewel het registratieproces in het Chinees moet worden voltooid, vind ik het niet erg om het ervoor te doen en uit te leggen hoe het te gebruiken. Hoe dan ook, de familie Bush in de Verenigde Staten heeft Weibo geopend op de Chinese Sina.Een kever heeft zeker ruimte om zijn eigen wereldbeeld te publiceren, anders zal hij populairder worden.

De kever aarzelde even en stemde schijnbaar terughoudend toe.

"Het volgende waar ik het over wil hebben is geen fictie of dromen, maar het bestaan ​​als een zeer serieuze ecologische categorie op het gebied van natuurwetenschappen."

"Ik drink graag gezoete zwarte thee die zo licht bevroren is dat het ijskoud lijkt. Het lest mijn dorst en stimuleert mijn smaakpapillen in aanzienlijke mate. Het heeft ook een kauwsmaak die op niets lijkt. Heeft meneer Beetle dezelfde hobby?

"Suiker is voor ons, er kan gezegd worden dat rijst voor Chinezen is. Nu je mijn smaak en voorkeuren kent, denk ik dat je weet hoe je gedachten moet lezen. Van zo'n mens kan worden gezegd dat hij een legende is van de morgenster."

In feite geef ik niet om het leven en de dood van een kever, ook al is hij zo groot als de enorme sonarbol van de boeg van een gigantisch schip van 10.000 ton dat de golven opsplitst, het zal hier niets aan veranderen. Ik had het net over mijn voorkeur voor goedkope en ongezonde zwarte thee in flessen. Maar er is nog steeds liefde of haat onder mensen vanwege misverstanden, waarvoor kan ik een kever dwingen?

'Meneer Beetle, we hebben tijd, laten we het langzaam zeggen.'

'Noem me alsjeblieft' Otto the Desert Survivor '. Dit is mijn echte naam, ook al kwam ik in een voorouderlijk vest.'

Er was dus een Sina Weibo genaamd "Desert Survivor Otto" Vanwege de beperking van het weergaveformaat, nadat ik zijn aandacht had toegevoegd, werd de gebruikersnaam weergegeven als "Desert Survivor". Heel cool en suggestief dat fans nieuwsgierig en sympathiek maakt. Iemand @ it zei met emotie: "Wij zijn allemaal degenen die het hebben overleefd in de woestijn!" Ze weten niet dat het maar een kever is. Ik ben het die de berichten las.

"De Namib-woestijn is onze verblijfplaats. (Deze woestijn is de grootste woestijn van Namibië. In Namibië is er waarschijnlijk alleen zo'n woestijn. Het is gelegen in het dorre gebied van de Atlantische kust van Zuidwest-Afrika. Het is de oudste en droogste woestijn ter wereld. Eén. In Namibië en Angola. De naam komt van de Naama-taal, wat 'een plaats met niets' betekent. - Noot van de vertaler. In het gezicht van zo'n enorme kever, zul je weten dat deze plaats zeker niet 'niets' is) Wij niet Het is niet wat je ziet als een "eenhoornige fee", maar het wordt een Muwu wandelend insect genoemd. Er staat geen onderstreping onder de naam. "

"Muwu is een lopend insect?" Ik kon het niet nalaten het fascinerend te herhalen. Er waren maar weinig gebieden die mijn hart deden trillen als magische natuur.

"Je hoeft je niet kinderachtig te voelen, de natuur zorgt alleen voor onschuldige kinderen. Volwassenen zijn slechts de etnische groep die vrijwillig de zegen van hemel en aarde opgaf, en ze kunnen totaal niet met ons communiceren."

Ja, zelfs de onderstreping onder de woorden "walker" in mijn hoofd en de flitsende gedachten van zelfbeschuldiging en schaamte worden hardop voorgelezen.Het lijkt erop dat hij die echt verstand leest, zeker niet is zoals hij zei. IK.

"We zijn geen wandelende insecten, we zijn imitatie-wandelende insecten, Muwu-imitatie-wandelende insecten!" Het corrigeerde wanhopig door een paar tentakels te schudden.

“Waarom is Muwu een wandelende worm?” Aangezien hij gedachten lezen kent, moet hij weten dat de focus van mijn vraag “Muwu” is. Ik wil niet met hem in de knoop blijven met Latijnse literatuurnamen. De ronding van een slank meisje, gehuld in de ochtendmist, verscheen in mijn hoofd, heel nieuwsgierig wachtend op het antwoord van de kever, gretig om te weten wat voor soort reactie deze onderbewuste provocatie zou uitlokken, en voelde stiekem: Gedachtenlezen is echt extase.

"De oorsprong van deze naam heeft eigenlijk niet de minste romantische betekenis, en de aantrekkelijkheid van erotiek is nog moeilijker om over te praten. Het is absoluut noodzakelijk om te overleven in de woestijn. Omdat de woestijn van Namibië misschien tien jaar achtereen niet regent, dus om in de dagelijkse levensbehoeften te voorzien. Vocht, als een lopend insect uit Muwu, wanneer de ochtendmist toeslaat, leunen we voorover en heffen we onze billen in de richting van de zee, zodat de mist uit het water kan condenseren tot waterdruppels langs de vleugelmantel. In de groef, langs de voorvoet en in de inlaat kan de Muwu-walker in één ademhaling meer dan 40% van het lichaamswater inblazen. "

Kun je er nog steeds niet over praten? Dit is niet erotisch, maar door en door zout en nat.

"Verveelde mensen, er zal nooit dat kleine ding in hun hoofd zijn" Otto de Kever begon zijn gedachtenleesvaardigheid weer te gebruiken.

"Het gaat om de mest van een belangrijk onderdeel van de voedselketen, de mest van de sociale weversvogel en de gazelle."

De juiste termen voor zware smaak zijn te talrijk en met onbetwistbare academische ernst: ik voelde ademhalingsmoeilijkheden, gastro-intestinale krampen en een sterk gevoel van misselijkheid.

De sociale wever en de gazelle zijn duidelijk in het Chinees, en het verband tussen de twee en het verband met Otto de kever is moeilijk te begrijpen zoals het Latijn dat door biologen en apothekers wordt gebruikt. Natuurlijk gebruiken leraren Latijn ook Latijn, andere Latijnse sprekers zijn als waterdruppels op een colablikje, die alleen in bepaalde omgevingen en plaatsen voorkomen, zoals in deze genaamd "Twyfvlfoutain". De plaats waar de kever Otto verscheen.

"Sociale weversvogels zijn wijd verspreid in Namibië en zuidelijk Afrika. Toeristen merken vaak hun enorme nesten op, niet de vogels zelf." Otto bleef zonder een woord tegen me praten.

"Als we aan geluk denken, zullen er veel bankbiljetten in onze gedachten zijn en niets anders."

"correct!"

'Maar bankbiljetten zijn meer dan alleen een nest van geluk. Net zoals Mu Wu gewoon onze naam is, betekent het voor jou duistere psychologische aanwijzingen, maar voor ons is het een angstige realiteit op leven en dood.'

'Laten we voorlopig naar je luisteren.'

"De magie van sociale weversvogels is dat ze enorme sociale netwerken kunnen weven als mensen. In de wereld en in een andere wereld buiten de wereld werken ze in clusters, werken ze hard, bouwen ze enorme nesten met dood gras, in de woestijn. Het kostbare en moeilijk te vinden dode gras verspreidt hun enorme koninkrijk op de toppen van de acaciabomen, alsof je woonwijk dicht opeengepakt is met honderden gezinnen die tsjilpen.Het doel hiervan is om bitter koud te zijn in het woestijngebied. 'S Nachts kunnen ze een bepaalde hoeveelheid warmte verzamelen en ze kunnen aanzienlijke schaduw krijgen onder de brandende zon. Het zijn weerloze plantenetende vogels, maar vanwege hun krachtige nestvaardigheden kunnen ze zelfs natuurlijke vijanden in de oorspronkelijke zin aantrekken: Een van de kleinste Namibische valken, toen ze er eenmaal waren ingetrokken, veranderden ze plotseling van temperament en persoonlijkheid, fungeerden als bewaker van het vogelnest, weerstonden andere valken die kwamen en verraden hun soort, begrijp je? "

"Om niet langer een soort 'huisslaaf' te zijn en dezelfde soort in de steek te laten, begrijp ik het en sympathiseer ik, zonder enig begrip van moreel oordeel, want hetzelfde gebeurde waar ik kwam, dat is alles."

"Sociale weversvogels zijn voorbestemd om elke dag een grote hoeveelheid mest te produceren en vallen als regendruppels. Het is een belangrijke mest die de ecologische keten van een bepaalde hoek van de wereld heeft veranderd."

'Hoe hebben ze de wereld veranderd? In zekere zin.'

"De mest is een snackvoedsel voor gazellen, en het is erg populair. Het zal onredelijke opwinding en voldoening geven in de hersenen van die onwetende en sterke kuddementaliteit. Wat jij 'geluk' noemt, is net als die van jou. Chocolade is optioneel, maar populair. "

"We houden wel van kleine chocolaatjes, maar we zullen ze een betere naam geven."

"Het bevat suiker, mineralen, anorganische zouten, enz., Nadat het door de maag en darmen van de gazelle is gegaan, wordt het uit het lichaam uitgescheiden en wordt het de bronnen die we gebruiken om nakomelingen te reproduceren."

'Zonder dat heb je geen nakomelingen. Er is geen toekomst.'

“Het is niet te veel om zo te zeggen.” Otto de Kever bevestigde mijn oordeel serieus.

"En wij zijn verantwoordelijk voor het losmaken van de grond, het opruimen van het buitengewoon dichte natuurlijke afval en het dierlijke puin, het weelderiger laten groeien van het onkruid en het leveren van bouwmaterialen en graszaden voor de sociale weversvogels als voedsel."

'Behalve de vogelnestvuur veroorzaakt door de vroege ochtendcondensatie en zonlicht, en de onherstelbare schade veroorzaakt door mensen die bomen kappen, zal je cyclus duizenden jaren blijven werken, in de uithoek van de wereld die niet de hoek van de meeste menselijke aandacht is. . "

"Het is echt geluk om niet opgemerkt te worden door de menigte!" Kever Otto schraapte zijn keel, en het geluid was als een plotseling scherp geluid van een microfoon, dat niet onderschat mag worden als voorbode van de zogenaamde "sluitende verklaring" die het ging doen.

"Jij bent, net als wij, slechts een schakel in een onzichtbare voedselketen, maar alleen hier, in Namibië, dat onbereikbaar lijkt, heb je zo'n enorme ruimte om je te bekommeren om datgene waar je echt om moet geven. "

Op dit moment bood ik mijn excuses aan om te ontdekken dat de zwarte thee in de koelkast volledig bevroren was geweest, en op het moment dat mijn bewustzijn zo kroop en lichtjes doorgesneden was, voelde ik de kever Otto's diepste woede opkomen, het hele land onder mijn voeten Toen schudde het gek ...

De zwarte gids parkeerde de auto zojuist onder een enorme acaciaboom als een paddenstoelwolk op de nucleaire explosieplek.Op de top van de boom lag een gruwelijke hooiberg. Het wiel reed over een hardnekkige steen en kwam met een klap tot stilstand.Het was de trilling die me wakker maakte, gevangen genomen door de Sandman. De gids keek me verbaasd aan, met een halve glimlach om zijn mondhoek die net op het punt stond zijn uitleg weer te ontvouwen.

"Social Weaver!" Flapte ik eruit, en het bleek in het Engels te zijn! Ik heb ook mijn mouwen gebruikt om het kwijl van mijn verdoofde lippen weg te vegen vanwege mijn sufheid ... Ik merkte dat als de e na W ontbreekt in dit Engelse woord, de hele reeks tekst onmiddellijk 'social shaker' wordt (Social Waver) ". Een onmisbare schakel in de lange ketting!

Herinneringen, als een gigantische walvis die langzaam naar de oppervlakte komt van ergens in de sombere diepten van de Zuid-Atlantische Oceaan, een ander oorverdovend geluid van waterspray brouwen. Een doelloze reiziger, een omstander die geen verlangen heeft naar de wereld op spiritueel en materieel niveau, werd onverwachts een van de weinige mensen die dit alles meemaakte.