Groepsreiservaringen delen! Golden Destination 10 dagen en 7 nachten om Turkije tour te verkennen

7 juni 2021 - Istanbul, Turkije

Sinds het begin van de Global Diary zijn de meeste van mijn reizen begonnen in de vorm van backpackers of vrij reizen. Deze plotselinge reis naar Turkije was een van de weinige familiereizen die ik koos om in een groepsreis te volgen. Ik ben gewend om diepgaand te reizen en ik weet ook dat een kleine groepsreis een grote uitdaging zal zijn om mijn geduld te testen. Hulpeloos Turkije dwaalt altijd rond in een tijdperk van politieke onrust.Voor mij, die geen voet in Europa en de Verenigde Staten heeft gezet, is het regelen van verre reizen erg tijdrovend en arbeidsintensief. Bovendien, als je de twee ouderlingen samen wilt nemen, zijn de factoren waarmee rekening moet worden gehouden nog ingewikkelder.

Vrienden die vaak naar Matta Fair gaan, weten dat er maar een paar bekende reisbureaus in Maleisië zijn, en van Golden Journey kan worden gezegd dat het een reisbureau is dat vaak redelijke prijzen en gevarieerde keuzes biedt. (Als je een beperkt budget hebt, kun je Apple101° overwegen. Als je diep reist, raad dan LevArt aan voor alternatieve reizen). Daarom heb ik, na navraag te hebben gedaan naar veel reisbureaupakketten, uiteindelijk een 10-daagse en 7-nachten verkenningsreis door Turkije gekocht van Golden Destination. Deze reis van Kuala Lumpur, Maleisië, naar Teheran, Iran, naar Istanbul, Turkije, omvat in totaal 8 regio's, biedt plaats aan meer dan 20 attracties en activiteiten, en zelfs een verblijf in 5 Pinstar-hotels. De tourtoeslag is MYR4588 per persoon, inclusief retourvluchten, tickets voor de mooiste plekjes (exclusief heteluchtballonnen) en accommodatiekosten. Als u een verzekering vooraf wilt afsluiten, komt daar nog eens MYR75 bij.

Het is denkbaar dat goedkope tourtarieven sjablonen zijn voor punch-in routes, maar gezien de reputatie van de gouden reis zal het echt een enkele proef zijn.

#vlucht
De vlucht die ik nam was Mahan Air, die voornamelijk vluchten verzorgde vanuit Iran naar Europa. De vlucht vertrekt vanuit Kuala Lumpur KLIA, en er is een wachttijd van 6 uur na aankomst in Iran. De tijd van Turkije is 5 uur langzamer dan die van Maleisië. We vertrokken om 23.00 uur op KLIA en kwamen twee dagen later in de vroege ochtend aan in Turkije.

De modellen die Mahan-vluchten ervaren, zijn allemaal grote vliegtuigen en de stoelen zijn 2x4x2, die zijn onderverdeeld in eerste klasse, business class en economy class. Kleine kussens en dekbedden zijn aanwezig in de economy class en de stewardessen zullen indien nodig ook oogmaskers leveren. De vlucht van Maleisië naar Iran zal twee maaltijden bevatten, en Iran naar Turkije zal ook één maaltijd hebben voor in totaal drie maaltijden. De maaltijd bestaat uit hoofdvoedsel, salade, kaas, koekjes en brood als vaste maaltijd, die rijk is.

Wat betreft de ruimte, voor zover het 155 cm betreft, is de stoel redelijk comfortabel. Maar voor passagiers die groter zijn en langeafstandsvluchten moeten maken, zullen ze nog steeds last hebben van rugpijn.

Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten

#Routeintroductie
De eerste stop bij aankomst in Turkije begint in de grote stad Istanbul en neemt vervolgens een 40-persoons toeristenbus voor twee personen gedurende de hele reis en vertrekt met de klok mee naar andere regio's. Het gebied en de bevolking van Turkije zijn twee keer zo groot als die van Maleisië, dus grensoverschrijdend reizen kan tot 8 uur duren. Exclusief de tijd op de retourvlucht, is onze echte tijd in Turkije eigenlijk acht dagen en zeven nachten, en tweederde van de tijd kan worden ingesteld om in de auto te zitten.

We reizen eerst van Istanbul naar Cappadocië via Ankara, de hoofdstad, en komen aan bij dit wereldberoemde ballonresort. Daarna gaan we verder naar Konya en komen we aan in Pamukkale om het sneeuwwitte kasteel te zien. De route begint met het zien van culturele monumenten in Kusadasi en Ayvalik in het zuiden en keert uiteindelijk via Canakkale terug naar Istanbul.

Op de kaart is het bereik van de reisroute erg groot. Er zijn veel schilderachtige plekjes die het ontdekken waard zijn en er wachten nog veel meer activiteiten op ons om te ontdekken. Voor een reis van 2410 km duurt het gemiddeld 7 dagen om 4 uur per dag te bereiken. We zijn echter individueel nog een dag in Istanbul en Cappadocië gebleven, dus we hebben de mijlpaal opgeteld voor de volgende dag, in totaal 8 uur met de auto.

#Toeristische hoogtepunten
Deze exotische rondreis door Turkije, op maat gemaakt door Golden Journey, somt 10 belangrijkste reishoogtepunten op in het pamflet.

2 nachten verblijf in het grotthemahotel van Cappadocië
Bezoek het Meurana-museum
All-inclusive maaltijden en proeverij van lokale maaltijden (7 ontbijten\7 lunches\7 diners)
De film Trojaans paard is een van de grootste attracties op de markt van Canakka
Efeze is de meest bezochte archeologische vindplaats in Turkije
De beroemde katoenterrasstad stond op de werelderfgoedlijst van UNESCO
Verken de prachtige bezienswaardigheden van Cappadocië
Bezoek het mausoleum van Ataturk in Ankara, de hoofdstad van Turkije
Bosporus-boottocht om te genieten van een diner en buikdansshow, geniet van het nachtzicht
Bezoek de Blauwe Moskee
Daarnaast bevat de groep ook 5 winkelstations, dit zijn workshops over leer, textiel, lokale producten, aardewerk en agaat. De attracties en activiteiten in de hoogtepunten van de tour zijn allemaal taken die de leider en gids moeten voltooien. Maar na een bezoek aan Istanbul op de eerste dag, begon ik eigenlijk een beetje teleurgesteld te zijn over het onderhoud van de Blauwe Moskee en de Hagia Sophia. Vervolgens is Pamukkale heel anders dan je je had voorgesteld.Er is ook het Emirgan Tulip Park, waar meer mensen dan bloemen zijn, wat echte toeristische check-in plekken zijn.

#Over eten en onderdak
Tijdens de reis hebben we in totaal 5 accommodaties gewisseld. Elke dag werd onze bagage eigenlijk op en neer bewogen. Het was toevallig een ongebruikelijke april. Turkije, dat zou veranderen in lente, was nog steeds koud. Daarom hebben we elke dag grote tassen en kleine tassen op de grondbus nodig, en we zijn bang dat onze kleding niet vol en warm genoeg is, anders wordt het moeilijk om ze uit de koffer te halen.

De steden waar we verbleven waren de grote stad Istanbul, het grothotel in Cappadocië, Pamukkale, Kusadasi en Ayvalik.Over het algemeen is het hotel ook een plek waar we ontbijten en 's avonds buffetten.De gerechten zijn in principe hetzelfde. Binnen een paar dagen was iedereen overweldigd. De Turkse keuken wordt gedomineerd door brood en bonen, en Europese, Amerikaanse en Aziatische culturen worden gemengd om de unieke eetcultuur te vormen. Meer dan de helft van de 21 eetervaringen waren repetitieve koude gerechten zoals salades, pasta's, yoghurt, sla en brood. De ervaring van het selecteren van één product vernietigde mijn heerlijke verbeelding van Turkije als de drie belangrijkste keukens ter wereld, en ik kon me helemaal niet aanpassen.

#Gidsfout
Voor deze reis waren er veel onverwachte weersomstandigheden en ongelukken, waardoor we de twee belangrijkste attracties misten - de heteluchtballon en de topmarkt (denk eraan). April was oorspronkelijk de heteluchtballonmaand, maar toen we aankwamen in de heteluchtballonstad Cappadocië, stond er af en toe een harde wind. De reisleider had vooraf een plaats voor ons gereserveerd om ons in te schrijven, maar helaas bracht de vorige nacht nog steeds slecht nieuws Het weer de volgende dag was niet goed te verwachten en de omgeving had al aangekondigd dat het niet zou doorgaan . Toen ik het nieuws voor het eerst hoorde, was iedereen erg teleurgesteld. De gids stelde voor dat we ook in Pamukkale kunnen vertrekken, ook al is het landschap anders, maar je kunt nog steeds de schoonheid van het sneeuwwitte kasteel ervaren. Iedereen had geen reden om te weigeren, dus gingen ze akkoord met de uitnodiging van de heteluchtballon van Pamukkale. Daardoor kregen we op de ochtend van vertrek ineens te horen dat we niet konden opstijgen. De Turkse luchtballon neemt officieel afscheid van ons.

Het onvoorspelbare weer is natuurlijk niet te wijten aan het reisbureau. Maar ik denk dat het een gruwelijke misdaad is om de route van de grote markt te missen! Youding Grand Bazaar is de meest culturele ontmoetingsplaats in Istanbul die het ontdekken en bezoeken waard is.Het kan de oudste en grootste bazaar ter wereld worden genoemd, met 61 steegjes en meer dan 4.000 winkels. Omdat de lokale gids ons reisschema echter zonder toestemming veranderde, werd uiteindelijk ontdekt dat de laatste dag van de markt zondag was, de dag waarop de markt gesloten was.

Toen ze een fout ontdekte, kon ze het feit niet veranderen. Voor ons die naar Turkije zijn gekomen om deze twee hoofdattracties te verkennen, is het, afgezien van teleurstelling, meer te betreuren.

Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten

#Volledige reis (40 minuten winkelstation versus 10 minuten attractiegebied)

Tel goed, we hebben in totaal 21 schilderachtige plekjes en 5 winkelstations gedurende de hele reis, maar vaak brengen we meer tijd door op de winkelstations dan op de schilderachtige plekjes. In totaal heeft elk winkelstation minimaal 45 minuten tot anderhalf uur en de gids wacht ons op dit moment meestal geduldig op. Omdat we het volgende reisschema niet kennen, zelfs als we het niet hebben gekocht, dwaalden we langzaam rond, dus er ging veel tijd verloren.

In vergelijking met populaire attracties zoals de vallei van Cappadocië en Pamukkale, gaf de gids ons slechts 10 minuten, zelfs als het gebied van het natuurgebied groot is. In sommige gebieden die bergopwaarts moeten, moeten ouderen lang lopen, en het duurt 10 minuten voor een korte afstand om heen en weer te gaan, de noodzaak om in de rij te gaan staan ​​om naar het toilet te gaan niet meegerekend. In de oude stad Efeze introduceerde de gids het plan op de kaart bij de ingang, en de rest van de tijd bleef hij ons vertellen "Take Photo Take Photo". Toen ik zag dat alle groepen om me heen geduldig stonden en de geschiedenis uitlegden, begon ik me af te vragen of ik de verkeerde beslissing had genomen.

Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten

#Extra

In de oude stad Hierapolis werd ons ook tijdelijk verteld dat we 80 lira bij één persoon moeten optellen om de ruïnes in een golfkar binnen te gaan. Een golfkar kan ongeveer 7 personen vervoeren, die elk 80 lira en 560 lira kosten, wat MYR 394 per rit is. Toen ik vroeg: Dus wat als mensen niet willen betalen? De gids vertelde me eigenlijk dat ze alleen rond de deur konden wandelen. Het huidige gevoel is dat als je al weet dat je moet betalen, dat dan in het aangifteboekje moet staan.

Daarnaast is het Turkse bad dat oorspronkelijk was vastgesteld op 45 US dollar ook anders dan we ons hadden voorgesteld.Het bleek dat 45 US dollar slechts de toegangsprijs is voor de ervaring van het betreden van het hotelbadhuis. Om de volledige service van bubbelbad, Gua Sha, massage, enz. te ervaren, van de verandering van 90 US dollar (niemand wilde) naar 60 US dollar. Ik zocht op internet en het traditionele onafhankelijke Turkse bad met schuim en massage kost slechts 60 lira. De prijs varieert van 25 lira tot 60 lira, wat in feite minder is dan een tiende van de prijs van het hotel.

Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten Verken Turkije in 10 dagen en 7 nachten

Dus, is het zeer de moeite waard om Turkije in 10 dagen en 7 nachten te verkennen?
Bovenstaande drie punten zijn volgens mij het meest verbeterde onderdeel van deze reisroute Is het niet de moeite waard om je aan te melden voor het pakket van de Golden Journey? Om deze reden, ik heb gewoon de lelijke woorden vooropgesteld, heeft deze reis naar Turkije mijn ogen nog steeds geopend voor exotische gebruiken. De lokale gids waarmee we gepaard gingen, was een dame uit een nomadische natie, en ze leidde ons de hele reis om verschillende attracties te bezoeken en alle bedrijven aan te meren. De teamleider (Golden Journey Representative) die ons heeft ontvangen, herinnert ons aan de dingen waar we van tijd tot tijd op moeten letten, zoals of we iets hebben gemist bij het wisselen van hotel, of dat de accommodatie niet meer te repareren is en moet worden vervangen . Toen hij wist dat we het ons niet konden veroorloven om te eten vanwege de repetitieve maaltijden, bracht hij ook Maleisische kopnoedels en ingeblikt voedsel voor ons.

#Aanbevolen plaats
Veel attracties gedekt
De 7-daagse reisroute bestrijkt de culturele en karakteristieke regio's van Turkije, zodat je beroemde attracties in één stop kunt bezoeken. Voor reizigers die niet diepgaand reizen, overweeg een groepsreis te volgen om de route van het Sneeuwwitje naar de Griekse en Romeinse monumenten te ervaren.
Kostenefficiënt
Soms wil je niet te veel energie kwijt zijn aan de reis, dus moet je het risico nemen en de reisleider en teamleider alles voor je laten regelen. Als u zelf vliegtickets wilt kopen, hotel-, transport- en attractietickets wilt regelen, zal de prijs zeker meer dan MYR4588 zijn. Alleen een retourticket van Maleisië naar Istanbul kost ongeveer MYR3000.
Taalbarriere
Nadat ik naar de lokale omgeving was vertrokken, ontdekte ik dat hoewel Turkije een Europees en Amerikaans land is, het Engels niet machtig is. Straatnaamborden, menukaarten of mededelingen op straat lijken weinig Engelse aantekeningen te hebben. Om met de lokale bevolking te communiceren, zijn er maar heel weinig strandventers die vloeiend spreken. Om deze reden is het een uitdaging voor zelfgeleide reizigers.
verkeer
Turkije heeft momenteel geen Grab, terwijl Uber regionaal is (een lokaal nummer vereist). Het meeste vervoer kan alleen vertrouwen op lokale bussen of treinen, en taxi's kunnen worden overwogen voor korte afstanden. Bovendien zijn er hier veel mensen en is er vaak een bepaalde afstand tussen beroemde schilderachtige plekjes. Wil je je hier geen zorgen over maken, sluit je dan aan bij de reisgroep en stap in de auto om te slapen en de auto gaat plassen!
Win onderweg het landschap
Terugkijkend op de hele reis, was ik het meest onder de indruk van Turkije, van de groene heuvels tot de onversmolten besneeuwde bergen, dennenbossen en zeeën, de hooglanden van de windmolens, de valleien van Cappadocië en het prachtige landschap van kleine gele olievelden onderweg. Zelfs als we de bus nooit hebben gestopt om ervan te genieten, vergeten we nooit om het landschap van Turkije te bewonderen elke keer dat we vanuit de bus kijken. Daarom, als u Turkije niet per langeafstandsbus ontdekt, kunt u het gevarieerde landschap niet ervaren.
veiligheid problemen
Lokale toeristenmisdrijven zijn berucht, variërend van schoenmakerstrucs tot wijnconcessies, en er is veel nieuws over terroristische aanslagen, sociale chaos en slechte openbare veiligheid in de kranten. Op plaatsen waar u niet bekend bent, vereist de haalbaarheid van gratis reizen dat u rekening houdt met veel factoren voor uw eigen veiligheid. Als je een extra beschermingslaag voor jezelf en je gezin wilt, is het aan te raden om deel te nemen aan een groepsreis.

#Extra wisselgeld
Diensten die niet bij de groepsreis zijn inbegrepen, zijn onder meer tickets voor heteluchtballonnen (ongeveer US $ 220-250 per persoon), Turks stoombad en aanbevolen items (zoals cruises en autorijden). Het is genoeg voor één persoon om $ 500 mee te nemen en deze ter plaatse te vervangen door lire, omdat de prijs van goederen in Turkije eigenlijk niet erg hoog is, en de prijs van het kopen van dingen in algemene winkelcentra ongeveer hetzelfde is als die van Maleisische supermarkten.

#Aanbevolen souvenirs
Als je naar Turkije komt, moet je Turks ijs eten dat je niet terug kunt kopen, en hun Turkish Delight en Black Tea als souvenirs kopen. Hier vind je ook overal armbanden, versieringen, magneten en hangers met blauwe ogen, de prijs varieert van 3 10lira tot 1 25lira. Het opgewaardeerde souvenir kan agaat en tapijt als souvenirs beschouwen, en de prijs begint vanaf $ 100.

#Samenvatting
Toen ik naar Turkije ging om het land van de "romantiek" persoonlijk te bezoeken, ontdekte ik dat de persoon die tegen me loog de opdrachtgever was. De steden en markten van Turkije zijn zeer charmante oude straten, maar er zijn niet veel nieuwe gebieden. De traditionele kostuums en kostuums behouden de lokale charme en blauwe ogen zijn het belangrijkste symbool van het afweren van boze geesten en het bidden om zegeningen. Ik bezocht andere regio's one-stop, hoewel ik er niet veel van af wist, gaf ik toch wat advies bij mijn volgende bezoek aan Turkije.

Elke reis kan zonder incidenten terugkeren, u moet alle medewerkers en groepsgenoten dankbaar zijn. Ook al is de spijt geen reis van alleen maar wandelen voor ouderen, maar kunnen ze zich alleen alle goede dingen herinneren die ze samen hebben meegemaakt.