Reishandelingen: mensen vonden reizen uit en bleven toen vragen naar de betekenis van reizen.

26 februari 2021 - Hongkong, Hongkong

01 "Als je de wereld nog niet eens hebt gezien, waar is het wereldbeeld."

Ik hoor dit altijd iemand zeggen, net als de poëzie en de afstand die mensen vaak zeggen, het is etherisch voor mij, misschien zie ik te weinig van de afstand, de uitgestrekte wereld, in verschillende poses, en kleurrijk, hoe kan ik eindigen met kijken het?​Daarom ben ik niet bijzonder duidelijk geweest over het wereldbeeld, net zoals veel mensen vragen moeten stellen over de betekenis van reizen.

Iemand vraagt ​​me altijd: "Je bent zo moe, waarom breng je je tijd niet thuis door met rusten, maar rondrennen?" Ik begrijp niet waarom, waarschijnlijk omdat ik mezelf niet veracht als ik oud ben, of omdat ik op hoge leeftijd zit. Er zijn meer goede herinneringen aan het zonnebaden op de schommelstoel, of ...

Wat ik voel is dat reizen je een persoon met een verhaal en een interessant persoon maakt. In het leven, als er geen verhaal is, is er geen plezier. Iemand zonder verhaal heeft altijd een saai etiket op zijn gezicht. Het reisverhaal is de beste bron om over te praten. Het is interessanter dan praten over eten, en literairer dan praten over films. Sommige mensen zeggen dat reizen ons dit bij ons brengt, en dat is de perceptie van anderen. Voordat u uw eigen betekenis vindt, is reizen een proces van zoeken. Weet u niet wie u zult ontmoeten en wat er tijdens de reis zal gebeuren? Dat is het onbekende en het mooiste in dit proces. Misschien kan ik mezelf na jaren wachten een bevredigender antwoord geven.

02 Maak kennis met het onbekende en ontmoet jezelf.

Verlangen naar een stad en diep aangetrokken worden door een plaats, misschien alleen vanwege een liedje dat ik af en toe hoor (als ik bijvoorbeeld het lied 'Blue Bird' hoor, denk ik aan Qingdao en als ik 'Love of Kangmei' hoor , Denk ik aan het landschap van Guilin. Enz.), Een stukje tekst, een mooie foto die ik per ongeluk heb gezien, of misschien heeft het helemaal geen reden nodig, er is geen antecedent, irrelevant landschap, net als dit , verlangend naar en geobsedeerd door.

Ik heb een simpele reisdroom, namelijk om op pad te gaan met een hart dat alle rivieren omvat, met een comfortabele en ontspannen stemming, en van elke reis te genieten zonder haast of traagheid. Wandelen langs het strand, zonnebaden, op een stoel bij het raam zitten en koffie drinken, je gedachten de vrije loop laten, uit de omgeving en het ritme van het normale leven en werk springen, laat me natuurlijk los en ontspannen , dit ben ik Hou van de stemming.

Tijdens de reis zijn er zowel ontroerende als droevige, opwindende en frustrerende. Er is een prachtig landschap, maar er zijn ook plekken die niet mooi zijn en alleen wind hebben. Het leven is om je mooi, aardig, lelijk en ziek te voelen. En alleen op de reis van het leven vol ontberingen, en altijd de mentaliteit van het bekijken van het landschap aanpassen, kunnen mensen op reis zijn, het leven voelen en van het leven genieten.

03 Vind een route die bij je past, zo ver je wilt.

Degenen die lange en zware backpackers, buitenwandelaars, fietsers vervoeren, dagen en nachten wandelen, wandelen in de Gobi-woestijn, wandelen in niemandsland, tenten opzetten of in jeugdherbergen wonen, en allerlei moeilijkheden overwinnen. Ik bewonder ze. Degenen die off-road voertuigen besturen, de Yunnan-Tibet-lijn, Sichuan-Tibet-lijn en de Zijderoute oversteken en het oosten, westen, zuiden en noorden van het moederland oversteken, waarderen de magie van de natuur, waar ik jaloers op ben. Ik ben echter nuchter, ik kan deze dappere routes, luxe routes niet bewandelen, de meesten van ons kunnen niet zoveel tijd, energie en geld hebben om weg te rennen, en kunnen het niet loslaten. Maar je kunt in ieder geval naar de omgeving gaan om te genieten van het herfstlandschap en de pracht van de bossen dit seizoen te zien.

Elke dag ga ik naar mijn werk en ren ik als een machine. Ik ga naar huis om mijn kind boos te maken. Ik verstik zelf mijn adem. Ik ga naar buiten om te ademen, mijn gerechtigheid op te blazen en te absorberen. Als ik weer terugkom, wordt mijn humeur ineens helderder. Na een paar dagen voor een korte tijd weg te zijn gegaan, merkte ik dat het werk geen effect had, de kinderen leefden ook goed en de aarde bleef veranderen. Leer los te laten, leer los te laten, het wordt een stuk makkelijker.

04 Het lichaam wordt niet bewogen, het hart is bang.

Sommige mensen maken zich zorgen voordat ze uitgaan. Ik maak me zorgen over vliegtickets, me zorgen maken over achteruitrijden, me zorgen maken over het niet vinden van accommodatie, me zorgen maken over eetgewoonten, me zorgen maken over ziek zijn, niemand om voor te zorgen, me zorgen maken dat ik me alleen verveel, kortom, ik maak me te veel zorgen, maar dat deed ik niet ' verwacht niet meer verrassingen. Alleen reizen, met jou communiceren is de hele wereld, mensen uit alle hoeken van de wereld, je zult veel mensen kennen, en je zult jezelf kennen, dit gevoel is gewoon geweldig.

Iedereen die een route plant is OK, wandelen, proeven, kijken en kijken. Een dag is verstreken. Als hij terugkeert naar de accommodatie, moet hij de kaart controleren, de route voor de volgende dag bestuderen en schrijven. Ik schrijf over wat ik heb gezien en gehoord, wat ik denk en denk, ik heb het zo druk, hoe kan ik saai zijn, dit soort uninte

onrustige dag is geweldig. Wees niet bang, wat er onderweg gebeurt, wordt voor u gecompenseerd op een manier dat u overweldigd raakt.

Reizen, er zullen ongelukken en risico's zijn. Er zullen ongebruikelijke maaltijden zijn, er zullen bussen zijn die niet kunnen wachten en er zullen struikelen zijn, maar dit heeft geen invloed op ons reisdoel. Of het landschap mooi is of niet, is niet alleen het landschap zelf, maar ook de sfeer als je naar het landschap kijkt! Als ik naar de gelukkige mensen om me heen kijk, weet ik dat geluk alleen kan worden verkregen. Er zijn veel keuzes voor geluk en veel manieren van leven.

Natuurlijk kom ik uiteindelijk terug. Kom terug en blijf het leven onder ogen zien. Soms, als ik naar de formulieren kijk die door mijn eenheid zijn ingevuld, vul ik gewoon in "welke wetenschappelijke en technologische prestatieprijzen zijn ontvangen en welke artikelen ik heb geschreven". Ik wil mijn reis heel graag in mijn cv opnemen. (Gewoon een droom, haha)

05 De mooiste dingen ter wereld zijn niets anders dan ontmoetingen.

Je kunt altijd mooie mensen ontmoeten, mooie dingen. Ik herinner me dat twee studenten in de trein naar Nanjing verhalen vertelden over hun examens, naar school gingen en een besluit namen om van majors te veranderen. Een andere schoonheid zei dat ze de moed verzamelde om af te treden en nu haastig naar haar werk gaat in de stad waar haar vriend is. Een andere oom zou zijn dochter bezoeken die net was bevallen en vertelde verhalen uit zijn tijd.

In de trein kun je over je verleden praten met mensen die je niet kent, en je kunt ook naar hun ervaringen luisteren. In de trein is het voor mensen gemakkelijker om hun hart te openen om met vreemden te praten, omdat er geen kruispunt tussen elkaar is, maar voorbijgangers die elkaar in de toekomst misschien nooit meer zullen ontmoeten.

Toen ik ging kamperen om de kampvuurinsecten te bekijken, ontmoette ik een toevallige moeder en dochter; toen ik met mijn reisvrienden naar buiten ging, ontmoette ik duizenden moeders en dochters; knappe mannen en schoonheden met supergoede vreemde talen waar ik jaloers op was; onbekende schoonheden die alleen reizen, vertel me dat toen zij en haar man samen uitgingen, ze allebei uit elkaar gingen. Iemand vertelde me dat ze niet op en neer konden op de top van de berg als het sneeuwde. Ze konden alleen maar zitten en rollen ... Zoveel interessante en informatieve verhalen tijdens de reis, zou niet waar zijn Een zegen, een vreugde.

06 In de wereld ben ik het meest bang voor meningsverschillen met mijn reisgenoten.

Ik ging tien jaar geleden met een vriend naar Yunnan, en ik kreeg er jarenlang hartkloppingen van. Vanaf dat moment durfde ik niet meer gemakkelijk rond te hangen en reisde ik liever alleen.

Mijn vriendin zei destijds dat ze verantwoordelijk was voor het kopen van treinkaartjes. Ik zei zoveel mogelijk om te vragen of ik de onderste ligplaats kon kopen. Mijn vriend zei: "Ik ga een harde stoel kopen." 'Mam, ben je dertig uur lang gek?' Dit is mijn eerste reactie. Later, hoewel mijn vriendin een compromis had gesloten, dacht ze dat ik preuts was. We zijn niet langer op schooldagen. Is het nodig om onszelf op deze manier te misbruiken?

In Lijiang, Dali en Shangri-La heb ik de hele reis altijd gelopen en op haar gewacht. Ze had van 's morgens vroeg tot' s avonds laat sms-berichten. Alleen omdat een van haar mannelijke netizens hier was geweest, deed ze er alles aan om berichten te sturen. Later ging ik gewoon in mijn eentje winkelen en belde ik om daarna af te spreken. Ik weet echt niet of ze gebroken of gepassioneerd is.

'S Avonds was ik doodmoe, maar ze bleef aan de telefoon en vertelde me' s ochtends dat haar stem al heel zacht was, en ik rommelde wat rond. Iedereen is zo'n gevoelig persoon, dus waarom zou je zo grondig spreken? Ik draaide me net om om mijn ongenoegen te uiten. Begrijp echt wat er wordt bedoeld met "onenigheid en onenigheid". Deze keer durfde ik lange tijd niet met anderen te reizen, en ik schrok er van toen ik eraan dacht.

07 "Degenen die helemaal niets bijzonders hebben, zullen goed voor de mensen van de wereld zorgen."

Lin Yutang zei dat het echte motief van reizen zou moeten zijn om te reizen om te vergeten waar hij is, of, op een meer poëtische manier, om te reizen om alles te vergeten. Een echte reiziger moet een zwerver zijn, die het geluk, de verleiding en de avontuurlijke ideeën van zwervers ervaart. Geen verantwoordelijkheid, geen tijd, geen telefoon, geen mensen weten het, vergeet alles, voel je vrij om de lokale gebruiken en de schoonheid van de wereld te waarderen. Blijf niet kiezen om te eten wat je thuis kunt eten, wat je kunt doen. In plaats daarvan moet je proeven wat je thuis niet kunt eten. Zelfs als je denkt dat het niet goed is na het eten, is dat wat je denkt na het proberen. Ik herinner me altijd dat ik de moed verzamelde om "zeevruchtengelei met bamboescheuten, zeesterren en zee-egels" te proeven. Als ik het niet probeer, zal ik nooit weten hoe het smaakt. Er is ook de onvergetelijke "Coconut Milk Mango Rice". Als je je niet integreert in het leven van de lokale bevolking en de lokale specialiteiten niet proeft, zul je echt veel interessante ervaringen missen

Ik wil niet studeren en de betekenis o beantwoorden

Als ik reis, wil ik gewoon alles loslaten, van het leven genieten en genieten van de mooie dingen in deze wereld. Met een ontspannen en comfortabel hart, wandel naar believen.

08 Als u moe bent, zet dan uw voeten in de hel en uw ogen in de hemel.

Een onvergetelijke zin: als je moe bent, zet je voeten in de hel en richt je je ogen op de hemel. Alle reizen zijn moeilijk en gelukkig. Maar als je terugkomt, blijft de mooie kant in je achter, en het prachtige landschap en de gelukkige glimlach van het kind worden allemaal geëxporteerd vanaf de computer. U vergeet het gevoel van slaperigheid, vermoeidheid, vermoeidheid en pijnlijke spieren. Dit is altijd mijn stemming geweest na terugkomst van de reis, en het is nooit veranderd. Ook al heb ik later vijf uur op het vliegveld gewacht en heb ik de vlucht gemist en ben ik midden in de nacht naar het treinstation gegaan om een ​​kaartje te kopen zonder contant geld. Spijt dat ik ergens heen ga.

Als je weg bent, kun je genieten van de zon als je in een goed humeur bent en van de zon genieten op een zonnige dag, en de mist en regen voelen op een regenachtige dag. Geen arrogantie, geen wrok, wat anderen ook zeggen, op dit moment ben ik de gelukkigste!